انواع ماشین های کنترلی

انواع ماشین های کنترلی

حدودا ۶ کلاس و یا شش نوع و سبک ماشین کنترلی به صورت کلی وجود داره که تولید میشه و همه چیز درباره ماشین کنترلی ها یه جورایی مربوط به همین کلاس ها میشه. شما بسته به علاقه خودتون و انتظاراتتون از ماشین کنترلی و اینکه تو چه محیطی میخوایین بازی کنین میتونید یک کلاس رو انتخاب کنید. و اینکه هر کدوم از کلاس ها لذت خاص خودشو داره و نمیشه گفت کدوم بهتره…

آنرود یا خیابانی

ماشین کنترلی آنرود

خب این دسته از ماشین کنترلی ها همونطور که از اسمشون هم پیداست برای آسفالت و خیابون و پیست ساخته شدن و نمیشه باهاشون دل رو زد به خاک و بیابون چون دقیقا عین ماشین های واقعی فنر بندی اون ها برای اینکار طراحی نشده. هر دو مدل سوختی و الکتریک روی توی این کلاس داریم. اگه عاشق سرعت هستین و هیچ وقت دلتون نمیخواد تا با ماشین کنترلی تون توی خاک و مناطق خارج جاده ای یا همون آفرود برید این کلاس میتونه یکی از انتخاب هاتون باشه.

دریفت

ماشین کنترلی دریفت

این دسته از ماشین کنترلی ها از نظر ظاهری بسیار شبیه به دسته آنرود هستن و بعضا مشاهده میشه که از ماشین دریفت به عنوان ماشین آنرود و درگ استفاده میشه و برعکس. البته ماشین های دریفت حرفه ای سیستم انتقال قدرت تسمه ای دارن. و زاویه فرمون بسیار زیادی دارن تا بشه حسابی باهاشون دریفت زد. و البته یکی از تفاوت های دیگه ماشین های دریفت با مدل های آنرود در لاستیک ها هست. لاستیک های ماشین های دریفت چسبندگی کمتری دارن.

وابستگی رشد کودک به بازی و اسباب بازی
حتما بخوانید

باگی

ماشین کنترلی باگی

ماشین های باگی تلفیقی از ماشین های آنرود و ماشین های آفرود هستن. این دسته برای دوستانی پیشنهاد میشه که بین ماشین های آنرود و آفرود مردد هستن و دودلن. این ماشین ها از نظر قدرت به پای ماشین های آفرود نمیرسن ولی از اونا سرعتی ترن و از نظر سرعت به پای ماشین های آنرود نمیرسن ولی از اونا آفرودی تر و قدرتی ترن. خلاصه بگم دیگه هم میشه با سرعتشون توی آسفالت لذت برد و هم از قدرتشون توی آفرود و یه جورایی دو تا کاربرد دارن. خودم به شخصه از این کلاس خیلی لذت میبرم. ولی ایراد این کلاس اینه که ماشین های اسکیل یعنی خوشگل و با جزئیات بالای بادی توشون تولید نشده و اصولا قیاقه های عجیب و غریب دارن.

تراگی

ماشین های رادیو کنترل تراگی

رابطه تراگی با باگی شبیه رابطه ماشین های دریفت با آنرود هست. ماشین های تراگی هم شبیه ماشین های باگی هستن با این فرق یکم قدرتی تر و آفرودی ترن. سرعتشون از باگی ها کمتره ولی همچنان قدرتشون به پای صخره نورد ها نمیرسه. اگه میخوایین ماشین آفرودی داشته باشین که گاهی اوقات خواستین یه گازی تو آنرود هم باهاش بدین کلاس تراگی میتونه انتخاب مناسبی برای شما باشه…

صخره نورد ها

ماشین رادیویی صخره نورد

صخره نورد ها یکی از قدرتی ترین و جذاب ترین سبک های ماشین کنترلی هست. این ماشین کنترلی ها به نسبت بقیه دسته ها قدرتی تر بوده و از فنر بندی های مخصوص آفرود بهره میبرن. توی آنرود و سرعت تقریبا حرفی برای گفتن ندارن. ولی توی آفرود و قدرت مطرح هستن. اصولا این دسته از ماشین کنترلی ها برای کسایی پیشنهاد میشه که دوست دارن دلشونو بزنن به طبیعت و بازی های دفرانسیل و فنر بندی ماشین رو ببینن و حال کنن.

قایق کنترلی اسباب بازی
حتما بخوانید

تراک ها

ماشین های کنترلی تراک

این دسته از ماشین کنترلی ها بسیار بسیار قدرتی هستن و اصلا سرعت نمیرن. یه جورایی نسخه قدرتی تر صخره نورد ها هستن و برای کسانی پیشنهاد میشه که فقط و فقط به صخره نوردی و آفرود های سنگین فکر میکنن. این ماشین کنترلی ها اصولا فشار زیادی روی پلوس ها و قطعات مکانیکی شون هست چون قدرت بسیار زیادی به چرخ ها و سایر اجزا انتقال داده میشه…

الکتریکی یا سوختی

نیترو یا الکتریکی

خب یکی از مهم ترین و البته چالش بر انگیز ترین گزینه ها موقع خرید یه ماشین کنترلی سوختی بودن یا الکتریکی بودن یک ماشین کنترلی هست. ماشین کنترلی های الکتریکی و سوختی هر دو مزایا و معایبی دارن که اونارو به شکل زیر تقسیم بندی میکنیم.

ویژگی ماشین های الکتریکی :

        • تمیزتر
        • قیمت کمتر
        • سرویس نگه داری بهینه تر
        • اجزا کمتر در نتیحه خرابی کمتر
        • مناسب تر برای استفاده داخل منزل
        • نسبتا شتاب اولیه بهتری دارن
        • نداشتن صدای زیبای ماشین های سوختی
        • ولی نیازمند زمان برای شارژ شدن باتری
        • موتور های براشلس گرون قیمت هستن

ویژگی ماشین های سوختی :

        • صدای بسیار زیبا
        • مدت زمان بازی طولانی تر
        • سرویس نگه داری سخت تر
        • بوی سوخت
        • هزینه برای خرید هر بار سوخت
        • اجزا و پیچیدگی بیشتر
تیم تولید محتوا پرشیاکالا
ارسال دیدگاه